Sep 19, 2010

Paris toujours


I love Paris! I’ve dreamed about it since I was twelve, I think. I wanted to learn French at that age, but my father thought it was best to be fluent in English first, and so I did. After I returned from my year abroad in the US, I had to study to enter a college, SATs, so it was not until I was in my first semester in college that I finally begun learning French.




I’m still not fluent at it, and I had to stop studying and then got back to it many times because I could not find the time for it and for work, but I just love it! And the best thing of leaving in Europe now is that I get to go to my city of lights once a year, at least.

What is the point of all this? Well, first because Paris is Paris and one of my passions. And second: the new season of Gossip Girl fist episodes happen in Paris. And the clothes, oh la la!!! Just to die for! Très, très chic!! Check it out!


You know you love me, XO XO



Paris para siempre!

Me encanta Paris! Creo que he soñado con esta ciudad desde que tenía 12 años. Yo quería aprender francés, pero mi padre quería que yo hablase inglés perfectamente antes de pasar a otro idioma. Cuando volví de mi temporada en los EEUU, tenía que estudiar para los tests para entrar en la universidad, así que no fue hasta mi primer semestre de la facultad que empecé a estudiar el idioma.




Todavía no hablo perfectamente, porque he tenido que parar diversas veces por no poder conciliar con el trabajo, pero me encanta! Y lo mejor de vivir en Europa ahora es que puedo ir a la ciudad de la luz al menos una vez al año.



Cual es el objetivo de todo esto en este post? Bueno, por un lado decir que Paris me encanta y es una de mis pasiones. Y por otro, porque los primeros episodios de la nueva temporada de Gossip Girl (La Reina Cotilla) se pasan en Paris. Y las ropas, oh la la!!! Très, très chic!! Miren!

You know you love me, XO XO



Sempre teremos Paris!

Eu simplesmente amo Paris! Acho que sonhava com essa cidade mágica desde que tinha uns 12 anos. Eu queria aprender Frances, mas meu pai me dizia que era melhor que eu fosse primeiro fluente no inglês para depois estudar outro idioma. Mas, quando eu voltei da minha temporada dos EUA, tinha que estudar pro vestibular, assim que não foi até meu primeiro semestre de faculdade que comecei a estudar o idioma.





Ainda não falo perfeitamente por que tive que parar muitas vezes por não conseguir conciliar com os horários dos trabalhos, mas simplesmente amo! E o melhor de morar na Espanha é ter Paris aqui ao lado e poder ir visitar ao menos uma vez ao ano a cidade da luz.


E o que tem a ver tudo isso? Bom, é que o começo da nova temporada de Gossip Girl foi gravada em Paris e as roupas... oh La La! Três, três chic! Dá uma olhadainha nos looks!
You know you love me, XO XO

3 comments:

  1. Que chic...ir a Paris pelo menos uma vez ao ano, é simplesmente divino...olhar a moda , passeando pelas calçadas e descansando em um café , enquanto nosos olhos se deslumbram com as lindas mulheres que desfilam lânguidas nos arredores
    ...isto é Paris, o chic e descontraído ....voilá

    ReplyDelete
  2. Paris sera toujours paris et j´ai déjà parlé avec toi et tu parles très bien et tu y va au moins 1 fois par an tu parleras encore mieux ohlalalala. xoxo vic

    ReplyDelete

Thanks for making my day with your comments!! ;)